środa, 23 kwietnia 2014

Zupa pomidorowa ze szpinakiem.

Danie to jest wspomnieniem pewnego urlopu nad morzem.

Przepis próbowałam odtworzyć sama. Kierowałam się smakiem, który zdążyłam zapamiętać. Nie jest to wierna kopia tamtej zupy i nie wiem czy tamtejszy szef kuchni nie pogoniłby mnie widząc i czytając to, co natworzyłam, ale postanowiłam się mimo wszystko pobawić i skomponować tamten smak.

Zapraszam więc na moje poczynania :)



Składniki:

- 1 puszka dobrych, całych pomidorów, bez skórki
- 250 ml bulionu drobiowego
- czosnek (ilość według uznania, nie przesadźmy jednak)
- sól, pieprz
- szpinak
- masło

Na rozgrzane masło wrzucam umyty szpinak, dodaję czosnek, ale nie posiekany tylko pokrojony w plasterki, solę i duszę na małym ogniu. Szpinak ma być miękki, ale nie powinien się rozpadać.
Do osobnego garnka wrzuciłam odrobinę masła, podgrzałam i dodałam pomidory wraz z zalewą. Wszystko chwilkę dusiłam. Następnie dodałam czosnek pokrojony w plasterki, wlałam bulion i dusiłam dalej jakieś 15-20 minut. Po tym czasie zmiksowałam wszystko blenderem i doprawiłam solą i pieprzem. Zagotowałam zupę.

Co do czosnku, myślę, że każdy sam powinien zdecydować, na ile ma ochotę. Mi wyszło 3 ząbki i czosnek wyczuwałam wyraźnie.

Na talerzu układam część przygotowanego szpinaku, zalewam gorącym pomidorowym kremem i posypuję drobno startym parmezanem.


 


Gotowe do serwowania :)

4 komentarze:

  1. Moja ulubiona,żeby nie powiedzieć jedyna ,jaką robię od święta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie próbowałam z czosnkiem.Ale w sumie dlaczego by nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pomidorową, ale ze szpinakiem jeszcze nigdy nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomidorówki ze szpinakiem jeszcze nie jadłam, ale zawsze warto spróbować :))

    OdpowiedzUsuń