poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Zupa krem z groszku

Bardzo lubię takie zupy. Są gęste, sycące i takie smaczne. Można je przyrządzać z różnych warzyw i dlatego mi się nigdy nie znudzą!


Składniki na bulion:

- indycze skrzydło
- 1 marchewka
- po kawałku pietruszki, selera
- 1 mały por
- 1 liść laurowy, 2 ziarenka ziela angielskiego
- ząbek czosnku, mała cebulka
- 2 litry wody
- szczypta suszonego lubczyku

Z podanych składników przygotowuję bulion. Gotuję go na małym ogniu, powoli. Nie dodaję soli, żeby warzywa oddały całe swoje bogactwo do wywaru. Czosnek wrzucam w całości, tylko go rozgniatam, a cebulę nim powędruje do garnka rumienię na złoto.


Składniki na zupę:

- 2 opakowania mrożonego groszku (u mnie to 900 g)
- średnia cebulka
- 3 ząbki czosnku
- czosnek w proszku (opcjonalnie)
- tymianek, cząber, sól, pieprz, brązowy cukier
- sos tabasco
- masło klarowne do smażenia

Siekam drobno cebulkę i czosnek. Na głębokiej patelni rozgrzewam niewielką ilość masła i wrzucam cebulę, chwilę smażę i dorzucam czosnek. Pilnuję, aby ani cebula ani czosnek się nie przypaliły. Następnie dodaję partiami groszek. Duszę wszystko razem na niewielkim ogniu. Do warzyw dodaję suszony tymianek, niech w czasie duszenia uwalnia swój smak i aromat, a w raz z nim dodaję cząber. Oba w niezbyt wielkich ilościach. Po jakichś 15 minutach wrzucam zawartość patelni do bulionu, z którego usunęłam warzywa i mięso. Doprowadzam go wrzenia i kiedy groszek będzie już bardzo miękki miksuję wszystko na gładko. Dopiero teraz doprawiam solą, pieprzem i odrobiną cukru. Dodaję też 5 kropel tabasco. Czasami doprawiam jeszcze dodatkowo suszonym czosnkiem. Chwilę gotuję i mój krem jest gotowy.


Można podawać z grzankami, z sosem balsamico lub z gęstą śmietaną czy greckim jogurtem. Każdy znajdzie coś dla siebie :)




 
 
 
 
Smacznego życzę :)
 

3 komentarze:

  1. Zupy- kremy uwielbiam, ale z groszku jeszcze nie jadłam, a szkoda bo świetnie wygląda : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie i super kolorek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam ten kremik i moja rodzina się krzywiła ,nic ,zjadłam sama.

    OdpowiedzUsuń