poniedziałek, 21 lipca 2014

Zapiekane pieczarki faszerowane.

Wczoraj miałam pieczarkową niedzielą. Przyciągnęłam do domu całą siatkę, więc mi się z nimi nie nudziło. Większą część oczyściłam, obgotowałam i kiedy wystygły poporcjowałam i zamroziłam. Będą do dalszej obróbki. Zostawiłam sobie kilka pięknych okazów, bo od razu zachciało mi się zapiekanych pieczarek z farszem.

Zapraszam!

Składniki: (na 8 sztuk)

- 8 dużych pieczarek
- 15 dag mielonego mięsa z łopatki lub szynki wieprzowej
- ser mozzarella (ile kto lubi)
- pół średniej cebulki
- ząbek czosnku
- 1 duży pomidor
- ulubione zioła
- sól, pieprz
- bułka tarka do posypania
- natka pietruszki lub szczypior
- oliwa z oliwek


Pieczarki trzeba oczyścić, obrać i odciąć od nich nóżki. Jeśli nóżki są ładne, siekam je w kostkę. To samo robię z cebulą i czosnkiem. Rozgrzewam patelnię z olejem, wrzucam cebulkę, czosnek i podduszam. Pilnuję, by się nie przypaliły. Dodaję mięso, po chwili posiekane nóżki pieczarek i duszę. Pomidora sparzam, pozbawiam skórki i kroję w kostkę. Wrzucam na patelnię wraz z ulubionymi ziołami. Duszę tak długo, aż pomidory się całkiem rozpadną. No koniec doprawiam solą i pieprzem. Farsz musi ostygnąć, dopiero wtedy dodaję ser i posiekaną natkę.
Kapelusze pieczarek układam na blasze, każdy kropię oliwą, lekko solę i oprószam tymiankiem. Dopiero teraz obficie układam na nich farsz. Na koniec posypuję kolejno nadziane grzyby bułką tartą - będą chrupiące po upieczeniu.
Zapiekam je w temp. 180 stopni, termoobieg, aż puszczą wodę i kapelusze będą miękkie.

Podaję na ciepło.



 
Pozdrawiam i miłego wieczorku życzę :)

6 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam ,że można je mrozić ,a zapiekane pieczarki uwielbiamy u mnie w domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po obgotowaniu spokojnie można zamrozić, wcześniej można je nawet zmielić i będą jak znalazł do farszu :)

      Usuń
  2. Mniam! Bardzo lubimy takie przekąski!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezła przekąska, smacznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie przekąski bym często jadła.Miłego wieczorku.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszotka! Uwielbiam takie pieczarki!

    OdpowiedzUsuń