czwartek, 5 czerwca 2014

Ciasto drożdżowe na paszteciki.

Strasznie lubię paszteciki. Można je napełniać dowolnymi, ulubionymi farszami, można podawać na ciepło i na zimno do gorącego barszczyku. Są wspaniałą ozdobą stołu, no i samo ich przygotowanie to już dla mnie świetna zabawa :)

Dziś przedstawiam przepis na ciasto drożdżowe, który służy mi jako baza przy pasztecikach. Jest delikatne i puszyste. Paszteciki wychodzą kruche i mięciutkie jednocześnie. Pasuje do rożnego rodzaju nadzienia i jest łatwe w przygotowaniu.

Przepis ze starego zeszytu mamy, który służył mi jak miałam 12 lat i służy też dziś, bo według mnie jest niezawodny.

Polecam wypróbować :)


Składniki:

- 0,5 kg mąki
- 30 g świeżych drożdży
- 80 g klarowanego masła
- 2 średnie jajka
- 1 szkl. mleka
- szczypta cukru i 2 szczypty soli


Mąkę przesiewam do miski, dodaję jajka i sól. Drożdże kruszę do osobnego naczynia, dodaję cukier. Zalewam je niewielką częścią podgrzanego mleka. Pamiętam, żeby mleko nie było za gorące. Do reszty mleka dodaję masło i czekam, aż się w nim rozpuści. Kiedy drożdże ruszą, wlewam je do miski z mąką. Zaczynam mieszać drewnianą łyżką, stopniowo dolewając mleka z masłem. Kiedy składniki się połączą zaczynam wyrabiać ręcznie. Gdyby ciasto było zbyt luźne, należy podsypać je mąką. Wyrobione ciasto jest mięciutki i elastyczne. Teraz trzeba je odstawić do wyrośnięcia na jakąś godzinkę. Po tym czasie odgazowuję ciasto i zabieram się za przygotowywanie pasztecików.

Piekę je w temperaturze 180 stopni, termoobieg. Czas to ok. 20 minut - zależy do wielkości
pasztecików.



 
 
Pozdrawiam!

3 komentarze:

  1. Same pyszności w blogu.Pozdrawiam życząc miłego piątku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogę jeść codziennie,tylko robić mi się nie chce ,cudne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto jak ciasto, ale farsz wygląda cudnie :))

    OdpowiedzUsuń