sobota, 29 marca 2014

Sałatka z kabanosami i sosem chrzanowym

Z klimatem nadchodzących, póki co, wolnymi krokami Świąt Wielkanocnych. Do wymyślenia tej szybkiej sałatki natchnął mnie sos chrzanowy, którym ją polałam.
Uwielbiam ten sos. Gości w moim rodzinnym domu, podczas każdej Wielkanocy. Służy głównie jako dodatek do jajek, wędlin i zimnych pieczonych mięs. Dziś przypominam sobie jego smak w troszkę innej, ale równie pysznej wersji.
Sałatka należy, według mnie, do kategorii tych bardziej "sytych", ale jest mimo to pyszna.

Zapraszam :)


Składniki na sałatkę:

- pół główki średniej wielkości sałaty lodowej
- 3 jaja ugotowane na twardo
- pomidor
- 4 cienkie, drobiowe kabanosy
- szczypior

Umytą sałatę dzielę drobno i rozkładam na dużym, płaskim talerzu. Wystudzone i obrane ze skorupek jajka kroję na ćwiartki, rozkładam na sałacie. Pomidora myję, kroję na osiem części, a każdą część jeszcze w poprzek na pół i również rozkładam na sałacie. Kabanosy dzielę na niewielkie części i układam pomiędzy jajkami i pomidorami. Wszystko to posypuję drobno posiekanym szczypiorkiem. A całość polewam obficie sosem chrzanowym.


Składniki na sos chrzanowy:

- 1 żółtko ugotowane na twardo
- pół łyżeczki cukru
- 2 łyżeczki soku z cytryny
- 2 łyżeczki chrzanu
- 2 łyżeczki jogurtu typu greckiego
- 2 łyżeczki majonezu
- sól, biały pieprz

W miseczce rozgniatam żółtko z cukrem i sokiem z cytryny. Trzeba to robić dokładnie, by powstała masa była bez grudek. Kolejny krok to dodanie chrzanu i wymieszanie, a następnie dodaję jogurt i majonez, mieszam i doprawiam do smaku solą i białym pieprzem. Sos jest gotowy do użycia.
Jak ktoś lubi, można do gotowego sosu dodać pokrojone w drobną kostkę białko, które pozostało po oddzieleniu żółtka.


 
 
Smacznie pozdrawiam :)

2 komentarze:

  1. Ja uwielbiam chrzan ,więc twoja sałatka z sosem z jego dodatkiem bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzieś chyba widziałam taka sałatkę, ale nie jadłam jeszcze, wygląda bardzo smacznie :-)

    OdpowiedzUsuń