niedziela, 15 marca 2015

Łosoś pieczony - szybki, pyszny i soczysty.

W rybach najbardziej cenię to, że tak szybko się je przygotowuje. Oczywiście niekwestionowaną zaletą jest są ich wartości odżywcze i smak, jednak, kiedy nie mam zbyt wiele czasu, a mam ochotę na szybki obiad czy kolację to właśnie ryby są niezastąpione i bardzo pożądane :)

Proponuję dziś łososia, którego robi się szybko. Piekłam go na prawdę chwilę, dzięki czemu nie wyszedł ani suchy, ani wiórowaty. Polecam każdemu taką rybkę!


Zapraszam!


Składniki:

- kawałki łososia
- olej z orzechów laskowych
- cytryna i sok z cytryny
- kilka ząbków czosnku
- świeże zioła: u mnie rozmaryn i pietruszka
- sól, pieprz, płatki chilli
- dla ozdoby dodałam czarną sól cypryjską w płatkach


Rybę trzeba opłukać, osuszyć i doprawić. Najpierw skrapiam ją niezbyt obficie sokiem z cytryny, potem olejem. Następnie doprawiam solą, pieprzem i płatkami chilli. Tak przygotowanego odstawiam przynajmniej na pół godziny.
Po tym czasie nagrzewam piekarnik do 200 stopni. Rybę układam w brytfannie, na papierze do pieczenia. Między kawałkami łososia układam cząstki cytryny, czosnek i natkę pietruszki, a na filetach igiełki rozmarynu. Całość można dla ozdoby posypać jeszcze płatkami czarnej soli. Trzeba uważać jednak, aby wcześniej nie dodać zbyt dużo soli, bo ryba wyjdzie za słona.

Tak przygotowanego łososia zapiekam 10 minut. W moim piekarniku wystarczy, aby ryba nie była surowa i jednocześnie soczysta i miękka.

 

 

 
Smacznie pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz